Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu

Wydział Ekonomiczno-Społeczny - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

Biblioteka Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu

Directory of Open Acces Journals

CBR- Open Access Journals in Poland

Index Copernicus Journal Master List

Arianta

BazEkon

Ebsco

Polska Bibliografia Naukowa

Creaive Commons

Zeszyt CCCLXVII (4) 2005

Grażyna Adamczyk

Preferencje żywieniowe młodych konsumentów na przykładzie mleka

Food preferences of young consumers on the example of milk

Abstract: This paper presents results of research related to preferences and attitudes of young consumers (at the age of 10-17 years) on the example of milk. It was shown, among other things, that milk is a product consumed often, mainly because of nutritive value, good taste and positive influence on health. Average consumption of milk – about 2.5 glasses a day is similar to average daily level recommended by food science. Younger children consume milk in lower quantities, usually to meals in different forms. For teenagers milk is mainly a beverage, and they drink it in higher quantities, usually impulsively without any special occasion.

Słowa kluczowe: milk, preferences, consumption, market of young consumer

PDF in angielskim Publikacja w języku angielskim w formacie Adobe Acrobat:
www.jard.edu.pl/tom367/zeszyt4/art_1.pdf

For citation: 2005 Grażyna Adamczyk, 2005. Preferencje żywieniowe młodych konsumentów na przykładzie mleka. J. Agribus. Rural Dev. (4), 3 - 9. . Rocz. AR Pozn. 367,Ekonomia 4: 3 - 9;